fredag 16 januari 2015

hej.


hej...


via +


fredag va.
nice!
ungarna är på förskola och jag sitter med bokföring upp till hakan (inte lika nice ;)).
har varit en tuff vecka med bra tempo på blodcentralen.
blodbrist råder i skåne och vi har försökt nå blodgivare med hjälp av olika typer av media.
och det lyckas.
härligt!
just nu sitter jag med benen i kors på kontorsstolen med kaffekoppen nära till hands och knappar tangenterna heta av bokföringskoder.
borde inte dricka kaffe.
jag vet.
åt en bra frukost i varje fall, bestående av ekologisk chiapudding gjord på chiafrön (så klart), kokosgrädde, osötad sojamjölk, vaniljpulver och kokosflingor toppad med hallon.
hasselnötterna som jag ville hacka och strö över var slut i skafferiet.
annars hade det varit pricken över iét.
pressade en färskpressad juice dessutom med apelsin, clementin, morot, vindruvor och ingefära. helt ekologisk, självfallet :).
megaboost och nu saknas bara den där pw´n och den friska luften.
när ordrarna för dagen är klara så ska jag banne mig bege mig ut.
behöver bli mer motiverad.
som om ryggsmärtan inte är tillräcklig liksom :).
att man ska vara så j-vla slö.

via +.

man blir mörkrädd nästan.
men den känslan är jag van vid.
samhället idag gör mig, som ni vet, fruktansvärt "mörkrädd".
se bara till parisincidenterna.
skrämmande.
hur kan man tro att terrordåd, mord och skadegörelse kan leda till någonting gott?
hur sinnessjuk får man bli?
jag försöker undvika nyheterna i de flesta lägen.
de gör mig inte lycklig.
de stressar, irriterar en och all olycka får en att känna sig hjälplös.


pic. 2. photographed by Peter Lindbergh for Vogue Italia September 2013.

det är väldigt komplicerat allting, men ändå så enkelt.




vackra bilder får en att känna sig mjukare inombords i alla fall.

arsenalsgatan 12c via tant johanna.

jag lovade barnen att jag skulle hämta dom tidigare idag så jag borde släppa bloggandet så jag hinner bli klar med allt så att i alla fall kvällen kan bli ledig.
helgen är fullproppad som vanligt....
jobb, fotbollsturnering....jobb.
åh.
jag vill ha sommar!
heta strålar av solsken som bränner lätt på kindbenen.
rosévin och brunbrända ben.
glada ungar plaskandes i poolen.
får bärga mig.
sommaren kommer.
och dessförinnan ska jag och mannen unna oss en övernattning i malmö och middag på bastard.
jag och min mor ska på spa i ystad om någon vecka....
i slutet av maj ska vi besöka min bror i palma, mallorca, och avnjuta en barnfri långweekend i lyx och värme.
mycket att se fram emot så det är bara att härda ut.



 önskar er en härlig fredag trots snöstorm, regnrusk och kyla.




en bra bok hjälper.


jag ska påbörja boken "forskningsfusket" ikväll är tanken.
hmm.
vågar jag utsätta mig för detta :).
ibland bör man inte veta men just detta gör mig galen.
här kan man ju faktiskt påverka en del genom att göra kloka val.
konsumenten styr marknaden och därmed samhällets utveckling.
inte sant?
miljö och hälsa i fokus ;).
annars går det åt pipsvängen.





kram/jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar