måndag 17 november 2014

NOTE TO SELF.


matta, handloom chotty.
night bottle.
letter jewels.
all from j. levau shop.

h e j s a n!

måndag igen.
helgen passerade lika fort som alltid.
i lördags var jag i malmö med några vänner och besökte lite roliga uteställe.
bland annat köttbaren och myteri vilka jag båda kan varmt rekommendera!

letter bracelet (goldfilled).

det finns många saker jag borde anteckna och påminna mig själv om var och varannan dag.

bland annat denna viktiga punkt:

+ håll käften, jennifer. du kan inte informera allt och alla (framförallt nära vänner) om kost, motion och hälsa. 
grejen är kanske den att jag bryr mig lite väl mycket och vill inte att de ska ta skada.
men det kan tas på fel sätt, uppenbarligen.
vill de ha råd så låt dom be om det.
men f-n.
att sitta på all denna kunskap utan att få utlopp driver mig till vansinne :).
så, nya tankar.
utbilda dig vidare och satsa på det du brinner för.
ok. där är jag lite jobbig igen för jag brinner för mycket, haha.
men om jag fokuserar på vad som kan hjälpa människor så borde jag satsa på att utbilda mig till kostrådgivare och/eller dylikt.
att öppna upp en egen studio!
åh.
en dröm.


drömmar.
livsviktiga.

ballvase.
ljusstakar av catherine lovatt.
stickad pläd.
pälskudde.
doftljus snö 0.
allt hittar du i j. levau shop ;).

en nersutten soffa.
på kvällarna tänder jag massor av ljus och myser ner mig i hörnan med en bok eller två.
ja, jag brukar skifta mellan "femtio nyanser av mörker" och "hormonbibeln".
sjuktligt bra kombo för de stimulerar flertalet sinnen på bästa sätt.
och sedan kommer barnen smygandes och kryper upp bredvid, tätt in på.
finns inget bättre!


ljuslykta i kork.
stickad pläd oeko tex.
print "you had me at hello"/therese sennerholt.




hoppas ni får en fin start på veckan!!









kram//jennifer

2 kommentarer:

  1. Hahaha, jag känner igen mig, igen... Men du, vi kan slå våra påsar ihop då ju. Jag brinner också för mycket, men människors mentala hälsa är min grej (men även kost där är jag helt med i dina resonemang alltid), så om du kör kosten och jag coachingen så har vi ett sjuhelsikes koncept! Blir diplomerad coach nu i vår :) Och så har vi det i en studio med en massa ekokäk o grejer. Ooooh, och man kan kombinera det med café kanske! Med bara bra käk! Ooooh, vi kan skriva en bok också!!! Med recept och kosttips och tips på "hempsykologi". Åh så mycket jag kom på nu. Hahaha! Jag återkommer när jag har ett namn som passar bra, hehe ;P
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe! Lät ju sjukt bra alltså! Jag ska ge mig på en utbildning till diplomerad kostrådgivare så snart jag fått ihop pengarna.
      Har man en titel så blir man helt plötsligt bemött bättre har jag förstått hehe.
      Precis mina tankar. Café i en galet snygg miljö (bara bra mat och god ekomat), yoga studio, livscoaching, och ja, en bok :).
      Vi hörs av vettja :)!! KRAM och tack för dina ord <3!

      Radera