söndag 26 oktober 2014

L A T E L Y.





på senare tid har löven sakta men säkert lämnat trädens grenar för att stilla landa på marken.
färgerna är värmande.
höstvinden väldigt uppfriskande.
jag trivs än så länge men så fort löven begravs under frost eller snö så biter kylan alldeles för hårt.
jag är en frösen filur som helst vill ha värme, som så många andra.
men att bosätta mig i en mjuk stickat tröja och raggsockor, det gillar jag!


som så många andra höstar förr så sker det alltid en satsning på inomhusmiljön.
i år fick vi en ny köksstol från thonet som samverkar fint ihop med de andra två böjstolarna från samma märke samt den helsvarta eamesen.
"nu har vi vuxenstolar allihop, mamma".
mios gamla men snygga barnstol hittar ni här...


vi har några veckor provat inspirationskassen tre dagar från ica.
bra, enkla och snabblagade recept.
bra med grönsaker men tyvärr inget ekologiskt.
det gjorde för mycket ont i själen när jag skar i den konventionella tomaten så det fick vara nog.
om någon vecka så ska vi prova coop forums ekokasse.
vi får la se om det blir bra.
men måste säga det!
fy, tusan vad kul att laga mat på det här sättet.....mannen och jag ihop ibland.
jag, med ett glas rött bredvid mestadels.
och att slippa tänka, fundera och handla.
gillar!


teatime.
kaffeavvänjningen börjar nu.
juicedetox om någon vecka.
det blev framflyttat, för vem kan asa med sig en massa juicer på höstlovsutflykter?
min nya heta juicepress har flyttat in och har tagit kaffekokarens plats.
jag har provjuicat och haft mig nu några dagar och är i himmelriket.
älskar juicer.
sjukt gott!


här hittade jag juicepressen och jag är än så länge väldigt nöjd.
lätt att rengöra och juicar som tusan.
en halv liter morotsjuice på 30 sekunder.
tre mellanstora äpplen (allitd eko ;)) blir till ett mellanstort glas juice.
ingen saft kvar i fruktköttet sedan med andra ord.


äpple
fänkål
selleri
gurka
persilja
citron



imorgonbitti ska jag ge mig på en drink med råa rödbetor och cayennepeppar bland annat.
bra start på måndagen då jag vistas 9 timmar på Blodcentralen i Lund.
hmmm :).
barnen, som har höstlov, skall oavsett komma på besök och snacka om att jag längtar.
mina små godbitar livar upp min blodsugande arbetsplats och dagen kommer gå fort.
på tisdag ska vi till köpenhamns tivoli och bli vettskrämda :).


vad jag var dryg idag.
men sjutton bryr sig om allt skit vi ska göra och har gjort hehe.

men ibland får man vara just så här dryg och ältig.
inte sant?
för att belysa det normala och mysiga livet kan bjuda på från och till.
till skillnad från skenande hormoner, skrikiga ungar, huvudvärk, meterhöga tvätthögar, sömnbrist, ryggvärk, snoriga näsor och kronisk stress ;).






kram på er//jennifer


1 kommentar:

  1. Det ska bli spännande att läsa en "recension" sen om coops kasse då :)

    Och jag måste också säga STORT TACK för ditt, som du kallar, PMS:iga inägg... Det berörde mig så och fick mig att än en gång inse hur sjukt lika vi är där, och ärligt talat: hur skönt det är att inte vara ensam. Riktigt creepy är det framförallt att läsa att du inte vill "dö ond". FÖR FAN! Exakt så känns det. Jag har aldrig satt de orden på det, har inte hittat dem, men det är precis så. Precis så... Och jag gråter en skvätt liksom... Men det är väl så det ska vara kanske, och ibland tänker jag att det kanske är "såna som vi" som lever på riktigt, som verkligen vågar känna (även om det ibland inte känns som det är som man vågar, utan mer är det nåt monster i en som TVINGAR en att känna).

    Tack, Jennifer, för din text. TACK SOM FAN!!!

    SvaraRadera