lördag 6 september 2014

NJUTNING.



lördagsmorgon.
de har lovat sol idag igen och jag ska banne mig ta vara på varenda stråle.
det blir trädgårdshäng blandat med lite röj bland buskar och snår.
kvällen spenderar vi med fina vänner och deras nytillskott caspian.
längtar efter att få titta på och gosa med bebsen.
just nu är jag ensam hemma.
sitter i pyjamasen med min andra kopp kaffe framför mig.
jag har jobbat otroligt effektivt dessa två dagar med j. levau shop så jag kan faktiskt nästan njuta helt av ledigheten i helgen.
med gott samvete.
inte helt fel.

1. annaleenas senaste jobb för residence magazine. precis min känsla nu.
2. tssbnchn.tumblr.com.
3. via pinterest.
4. favoritbilden via pinterest.



ett höst mood.
en känsla av murrigt mörker och kyla men på ett skönt sätt.
på tal om höst.

bild av emma fexeus via mariaemb.

i höst hade jag velat besöka restaurang HÖST i köpenhamn.
hört många lovord och sett en hel del fina bilder som gör det enkelt att tråna.
älskar att äta på restaurang.
älskar inspirerande miljöer och nya smaker.
någon gång och då är det en välförtjänt lyx som ger livet det lilla extra.
inte sant?


++++++++++++++++++++++++++++++


en återkommande tanke.
vad väljer ni att pengarna, som blir över efter alla måsten :), ska gå till?
egen njutning?
jag lever gärna i nuet.
jag har svårt för att spara.
jag vill ha det bra i stunden och inte tänka så mycket på framtiden, som kanske inte ens finns där.
kanske en baksida (eller framsida) av att ha varit så djupt deprimerad och sett den sidan svart på vitt.
kanske.
eller så är jag bara en slösare i min natur, hehe.
nä, men så tror jag inte att det är.
man har bara ett liv.
och varje dag ska vara en njutning på något sätt.

vad njuter ni av?

jag njuter av (bortsett från mina barn då :)):

god mat med betoning på näringsrik och naturlig.
nya smaker.
att inspireras av andra.
deras tankar och deras erfarenheter.
att lära.
få förståelse.
att hjälpa.
och sedan har vi det här med havet.
vacker natur och av solsken och glada människor.
det finns ingenting bättre än att se en människa le eller skratta.
eller hur?
och så njuter jag av goda vänner sällskap när jag väl befinner mig där.
tyvärr inte så ofta och det är mitt eget fel, eller min sjukdoms fel.
depressionen gjorde mig asocial och osäker och kanske till och med smått skrämmande för andra människor :).
men nu väljer jag varsamt.
har fått ett sjätte sinne och ser en individs färger innan de behövt öppna munnen.
läskigt egentligen, men att då hitta de med samma färger som mina, de som synkar, är desto mindre läskigt.
mer fantastiskt.

jaja.


nu ska jag bege mig ut till vår stökträdgård.
och till solen, med en tredje kopp kaffe ;).
njutning var det jag!


@andlyyli får mig att njuta hon med. vilken känsla. thank you girl!




ha en fin dag och njut ledigheten.






kram//jennifer



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar