fredag 4 juli 2014

alone but happy.


vårt sovrum.
nystädat (äntligen) och precis som jag gillar´t.
färglöst men varmt (tack vare mattan och annan textil), lugnt och fräscht.


imorse vaknade jag helt ensam i huset.
barnen har sovit hos farmor och farfar och mannen gav sig iväg, i vanlig ordning, till jobb vid 5.
hade en trist natt med mensvärk och galna drömmar och att vi valt att flytta, sålt huset och fått en skabbig lägenhet istället. ångesten var stor vill jag lova :).
nä, vi trivs rejält bra i vår lilla byhåla utanför landskrona.
lugnt, barnvänligt och skönt.
härliga grannar, som inte är för nära inpå :).
en underbar och lagom stor trädgård i västerläge och ställer jag mig och spanar ut genom takfönstret i vårt sovrum på vindsvåningen så ser jag havet.
va :)! inte helt fel.




jag mår otroligt bra nuförtiden.
piggare, har mer energi än på flera år och humöret är på topp.
jag började, som jag nämnt tidigare, att ta magnesiumspray och d-vitamin någon gång i februari i år.
d-vitamintillskottet dessvärre ett halvår för sent men ändå.
redan efter några veckor märkte jag skillnaden.
och nu har jag dessutom slutat äta gluten sedan en månad tillbaka (magen är helt platt och i balans! waoo!) och försöker få i mig mycket zink via kosten.
och pigg och glad är jag som sagt.
lugn i sinnet.
något jag inte sett till på åratal.
hanterar stressiga situationer otroligt mycket bättre.
ni vet, de där stunderna med barnen som ibland kan få en att se rött.
jag vågar utsätta mig för dom och tar mig an dom med ett större lugn och en självsäkerhet som jag nog aldrig känt av tidigare.
jag har väl mognat antar jag :).
och barnen har blivit större.
de förstår och de reder sig själv längre tider och oftare.
jag får andas liksom.
på djupet.


landskrona och hven i sikte.

jag har börjat se fram emot att träffa folk och vänner igen.
något jag nästan fasat för sedan barnen kom till världen.
varför vet jag inte men jag har inte haft det behovet och jag har samtidigt varit rädd för att säga och göra någonting fel.
osäkerhet går hand i hand med depressioner.
verkligen.


nu kan jag koppla av i någon annans sällskap (inte allas då så klart, vem kan det? vissa klickar man inte med helt enkelt :)) och vara mig själv.
härlig känsla!
det sociala är viktigt.
en jag trivs ju ensam.
det är jag.
ensam och stark :).
inbillar jag mig i alla fall.



magnesium ja.
jag har börjat sätta mig in mer och mer i dess betydelse för människans hälsa.
en bortglömd mineral för de flesta men ack så viktig.
för er med intresse och kanske ev. problem med PMS, depression, trötthet, krypningar i extremiteter och er med överaktiva barn råde rjag er att läsa denna artikel, fantastiska magnesium.

bästa upptaget av magnesium nås via huden, inte oralt alltså, och bra produkter finner du här.
d-vitamindroppar är det absolut naturligaste och en mycket bra produkt hittar du här.



saknaden efter dessa två är enorm just nu :).
att en dag och en natt utan deras röster, kramar och närhet, roliga kommentarer och skratt, till och med gråt, kan göra mig så tom.
snart semester och då ska vi hitta på massor av skoj.
yay.



nä.
back to work.
en del ordrar ska iväg idag och sedan hoppas jag på att få njuta i solen med en bok innan kidsen kommer hem.



önskar er alla en fin helg.




glöm för allt i världen inte bort att j. levau shop har sommarrea just nu på utvalda produkter.

välkomna!





kram//jennifer

5 kommentarer:

  1. Måste testa D-vitamin! Varifrån kommer din fina tröja ifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja, gör det. Och magnesiumspray. Mkt bra!!
      Från H&M, 100 sek tror jag på rean nu :).

      Radera
  2. Beautiful words, beautiful mind. Your kids are very lovely, love how you express yourself. Have a nice day. Love from México.

    SvaraRadera
    Svar
    1. thank you ale!! dito. have a great weekend!!

      Radera
  3. Soft confidence.

    To counter the loss of energy, iron is very effective. If major lost, I take 2 tablespoons molasses soup with orange juice. Mixed distasteful, however iron is similar with vitamin C. Also, pumpkin seeds have good virtues. More energy, more enthusiasm for the daily routine.

    SvaraRadera